Hou je bestanden klein

Ruimte op je computer kom je altijd tekort. Daarom is het verstandig je bestanden niet onnodig in omvang te laten toenemen. Trouwens ook handig als je bestanden via e-mail wilt verzenden.

Bestanden die je maakt in Word, Excel of PowerPoint worden steeds groter als je ze vaker bewerkt en weer opslaat. Zelfs als je teksten, cijfers of dia-elementen weghaalt, kan de grootte van de bestanden toenemen.

Oorzaak: de genoemde programma’s slaan steeds de aanpassingen mee op.

Als je je bestanden klein wilt houden of maken, doe dan dit.

  • Ga naar de Menubalk > Bestand > Opslaan als.
  • Geef het bestand een nieuwe naam.
    Alle overtollige opgeslagen wijzigingen zijn nu verdwenen.
    Je bestand is teruggebracht tot de minimale omvang.

Eén reactie

  1. Deze theorie kan ik wel volgen en werkt ook.
    Maar nu dit:
    Ik heb een Excel bestand van 4.950Kb.
    Als ik deze als e-mail bijlage toevoeg in Outlook dan wordt het ineens 5MB groot! Hoe kan dit dan? En hoe kan ik dit oplossen? Ben nog aan het zoeken naar de juiste oplossing. Maar tot op heden niets.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: