Excel gebruiken in Word

In Word kun je onderdelen van Excel gebruiken. Bijvoorbeeld als je in je Wordtekst een financiële berekening wilt opnemen die je in Excel hebt gemaakt.

We leggen hier uit hoe je een Excel werkblad zodanig in je Worddocument opneemt, dat er een koppeling tussen beide bestanden wordt gemaakt. Als je dan in je Exceldocument nog iets verandert, wordt die verandering ook zichtbaar in het Wordbestand.

  • Zoerg ervoor dat het Excelbestand dat je in Word wilt binnenhalen is opgeslagen en niet geopend is.
  • Zet in het Wordbestand de cursor op de plaats waar het Excelbestand moet komen.
  • Ga naar de Menubalk > Invoegen > Object.
  • Het venster Object verschijnt.
    Klik op de tab Bestand gebruiken.
  • Klik op de knop Bladeren en zoek de gewenste werkmap op in je computer.
  • Klik op Invoegen.
  • Zet een vinkje voor Koppelen aan bestand.
  • Klik op OK.

De Excel werkmap zit nu in je Worddocument. Je kunt het opslaan en bewaren.
Als je het Excelbestand bijwerkt zie je de vernieuwde resultaten ook in je Worddocument wanneer je dit opent.

Tip
De Excel werkmap kan ook een grafiek bevatten, die je op de boven beschreven manier in je Worddocument binnenhaalt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: