Tabelrij in Word niet splitsen

Als je in Word een tabel hebt gemaakt die uit meerdere rijen bestaat, kan het gebeuren dat Word een rijen splitst en een gedeelte op de volgende pagina zet.

Als je de tekst in een rij bijelkaar wilt houden en dus niet wilt dat Word aan het splitsen slaat, doe dan het volgende.

Word 2003

  • Zet de cursor in de rij die gesplitst dreigt te worden of al gesplitst is.
  • Ga naar Menubalk > Tabel > Tabeleigenschappen > tabblad Rij.
  • Haal het vinkje weg bij Rij eventueel splitsen bij nieuwe pagina.

2 Reacties

  1. Ik gebruik deze optie, dus zet ik het vinkje aan. De rij aan het einde van de pagina wordt gesplitst, de tweede helft hiervan komt op de volgende pagina. Echter, de daaropvolgende rij komt weer op een volgende pagina, dus ik hou een heel leeg stuk pagina 2 over. Waarom?!

    Als ik het vinkje uitzet, schuift de hele rij naar blad 2, en dan hou ik weer veel lege ruimte onderaan blad 1 over.

Geef een reactie

