Pdf’s maken in Word 2007

Met Word 2007 kun je zelf pdf’s maken. Deze mogelijkheid zit echter niet standaard in Word ingebakken. Je moet hem apart downloaden bij Microsoft en installeren voordat je er gebruik van kunt maken.
Vervelend, inderdaad, maar altijd nog gratis als je Office 2007 hebt en dat vergoedt veel.

Het toevoegen van de mogelijkheid om pdf’s te maken, doe je als volgt:

  • Klik rechtsboven op de Office Knop > Opslaan Als.
  • Klik op Invoegtoepassingen voor andere bestandsindelingen zoeken.
    Word opent nu de Help functie.
  • Klik onder de rubriek wat wilt u doen op: de invoegtoepassing opslaan als PDF of XPS van Microsoft installeren en gebruiken.
    Je wordt naar nu het juiste onderdeel van de Helpfunctie geleid van waaruit je naar de site van Microsoft kan gaan.
    Daar wordt je verder door de installatie geleid.

Zodra de installatie is voltooid komt er een optie beschikbaar onder het Opslaan menu in Word,dat je kunt bereiken via de Officeknop..

Om een bestand in het vervolg op te slaan als een PDF bestand doe je het volgende:

  • Klik op de Office knop > Opslaan Als.
    Hier is nu een optie bijgekomen om op te slaan als PDF.
  • Klik op PDF of XPS.
    Je krijgt een vervolgvenster te zien waar je je document kunt opslaan.
    Hierin is PDF automatisch geselecteerd.

Tip 1
Je kunt de Pdftool ook rechtstreeks downloaden van de Microsoft website.

Tip 2
Lees ook ons bericht Online pdf’s maken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: