Automatisch teksten aanvullen in Excel

Excel heeft de handige eigenschap dat het automatisch teksten voor je aanvult.
Niet overal en niet altijd, maar wel in het onderstaande geval.

Stel, je voert in een cel het woord telefoongidsenuitgeverijenbestand in. Het is een heel gedoe om zo’n woord in één keer goed uit je vingers te krijgen. En het is nu zo fijn dat als je in de cel daar precies onder hetzelfde woord moet typen, excel uit zich zelf komt met elefoongidsenuitgeverijenbestand, zodra jij de t hebt getypt.

Tip 1
Excel vult op deze manier alleen teksten aan, geen getallen.

Tip 2
Excel doet aan automatisch aanvullen zolang er maar geen lege cellen zitten tussen de cel met het woord en de cel waar je het woord automatisch aangevuld zou willen hebben.
Als er wel lege cellen tussen zitten wordt er niet meer automatisch aangevuld.

Morgen: hoe schakel je automatisch aanvullen uit
Meestal is het automatisch aanvullen heel praktisch. Maar als je woorden moet typen die erg op elkaar lijken, kun je er ook behoorlijk last van hebben. Morgen vertellen we daarom hoe je het automatisch aanvullen uitschakelt.

Eén reactie

  1. Nog sneller in Excel een gebied met dezelfde waarden vullen:

    1. Selecteer de cellen, waarin de waarden geplaatst moeten worden;
    2. Tik de te kopieëren waarde in, in de actieve cel;
    3. Sluit invoer af met

    Alle geselecteerde cellen worden nu gevuld met de ingetikte waarde. Dit mag bijv. ook een formule zijn.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: