Excel: gegevens uit twee cellen samenvoegen

Excel wordt veel gebruikt voor het maken van adreslijsten.

Stel dat je een kolom hebt voor de postcode en één voor de woonplaats en dat je die gegevens bij nader inzien liever samen in één kolom wilt hebben.

Je kunt dan het beste een extra kolom aanmaken waarin de samengevoegde gegevens zet. Als je de kolommen met alen de postcode en alleen de woonplaats bewaart, kun je per keer kiezen welke je het liefste gebruikt.

Het is een hele klus om de gegevens uit twee kolommen handmatig foutloos over te typen in één kolom, maar de computer zou geen computer zijn als daar niet iets op was bedacht.

Klik op deze link, dan kom je op de site van Microsoft Office met een video-instructie die toont hoe je dat eenvoudig voor elkaar krijgt.

Stappen op een rij
Voor de handigheid zetten we de stappen die je in het filmpje getoond krijgt, ook nog even op een rij.

  • Selecteer de cel waarin de samengevoegde informatie moet komen.
    Als de postcode in B2 staat en woonplaats in C2, zet dan de samengevoegde informatie D2 of E2.
  • Typ in de cel = (het is-gelijk teken) en klik op de cel met de postcode.
  • Typ vervolgens &” “& en klik op de cel met de plaatsnaam.
  • Druk op Enter om de bewerking af te sluiten.

De postcode en de woonplaats zijn nu in één cel samengevoegd.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: